Roata Olfactiva

“Un parfum bun este o opera de arta. Este un poem silentios, parte din limbajul invizibil al corpului. Ne poate insori zilele, bantui noptile si insoti lanturile amintirilor"-declara Michael Edwards, un erudit pasionat de parfumerie, creatorul Ghidului "Parfums du Monde", care anul acesta aniverseaza a 25-a Editie anuala si cuprinde tot ce merita cunoscut si incercat, de gen.


"Parfumul este o emotie lichida"- conchide el.

Putem concluziona ca alegerea unui parfum este o decizie afectiv-emotionala si depinde foarte mult de ceea ce simtim intr-o perioada sau alta de timp, ce avem nevoie (parfumurile dulci creeaza senzatia de confort afectiv, cele fresh sunt tonice, energizante, etc.), ce dorim sa spunem despre noi celor pe langa care trecem, este o emotie predominanta dar si o declaratie de intentie, o afirmare de sine.

In acest labirint olfactiv avem, cu siguranta, nevoie de un ghid cu ajutorul caruia sa gasim mai usor parfumul dorit. Ghidul este alcatuit din 5 mari grupe (familii) olfactive : fresh, florale, orientale, lemnoase,aromatice. Apartenenta unui parfum la o anumita grupa este data de modul in care substantele lui componente (uleiuri, solventi, fixatori) persista pe pielea utilizatorului, dupa 15-20 minute de la aplicare.

Evident, intotdeauna felul in care persista un parfum pe piele depinde mult de anumite caracteristici ale utilizatorului: sex, pH-ul pielii (la care contribuie structura hormonala, chiar starea afectiva de moment, varsta, etc.), dar exista trasaturi olfactive principale, care raman neschimbate, indiferent de cel care il incearca, ce determina apartenenta acestuia la o grupa sau alta.

In functie de ce simtim ca avem nevoie, alegem o anumita grupa, uneori in cunostinta de cauza, alteori din instinct.



Fiecare grupa olfactiva principala, in functie de anumite componente care se pot adauga notelor principale, se poate nuanta, dupa cum urmeaza:



1. Parfumuri FRESH :


Citrus – contin bergamota si uleiuri de citrice;

Fruity – contin note de diferite tipuri de fructe;

Green - in amestec cu galbanum si note verzi;

Water, cu note acvatice;



2. Parfumuri FLORALE:


Florale – cu note de flori abia culese, proaspete;

Soft Florale – contin si aldehide, note pudrate;



3. Parfumuri AMBERY:


Floral Amber – contin tamaie, ambra;

Soft Amber – contin tamaie, ambra;

Amber- contin diverse rasini;

Woody Amber-orientale – contin lemn de santal si paciuli;



4. Parfumuri WOODY:


Woods- contine diferite esente de lemne aromatizante, inclusiv vetyver;

Mossy Woods- rasinoase – contin rasina de stejar si ambra;

Dry Woods-uscate – contin esente tari de lemne aromatizante si piele;



5. Parfumuri FOUGERE -("miros de feriga")- ultima mare grupa in care se clasifica parfumurile,si-a capatat denumirea de la parfumul Casei Houbigant, Fougere Royale, al creatorului Paul Parquet.

Parfumurile incadrate in aceasta clasa, au o piramida olfactiva tipica, pe urmatorul model:

Nota de varf: contine obligatoriu lavanda, poate contine si bergamota;

Nota de mijloc: condimente;

Nota de baza: licheni de stejar, cumarina (boabe Tonka), vetyver, geranium;



Speram ca aceasta clasificare va fi de folos in utilizarea rotii aromelor si alegerea parfumului care va poate darui bucurie.

Cele mai populare marci din magazin

Cookie-urile, precum si datele cu caracter personal, sunt importante pentru ca site-ul sa poata functiona in conditii optime. Pentru a va oferi o experienta cat mai buna, foloseste cookies ca sa tina minte faptul ca v-ati inregistrat pe site, sa colecteze statistici anonime, sa va poata oferi functii avansate, precum si sa va livreze continut personalizat de marketing.

Nu sunt de acord